Holdbeskrivelse

Push

PUSH er en lidt anderledes form for styrketræning med vægtstænger og håndvægte, hvor vi på lidt under en time kommer de fleste af kroppens muskulatur igennem.

Push køres med langsomme kontrollerede gentagelser, så der kommer fokus på udholdenhed. Er et rigtig godt supplement til bl.a. opstramning.

Vi kører med lav / mellem belastning, så der er plads til alle, både øvede og nybegyndere.

Bold og balance

Et hold som primært består af øvelser på den store bold.

Træningen forbedrer din balance og hjælper bl.a. til at styrke musklerne omkring mave og ryg.

Holdet er for dig, som ønsker større styrke, bedre balance og øget kropsbevidsthed.

Step

Step er en træningsform hvor du anvender en stepbænk til at træne på.

Trinene sættes sammen i små blokke, der i løbet af timen sættes sammen til en serie.

Holdet er for dig, som ønsker en sjov intensiv time, som forbedrer kondition, forbrænding og koordinationsevne.

Pilates og stabilitet

Pilates 1 time

Timen indeholder:

Vejrtrækningsovelser, opvarmning, øvelser og kort afslapning.

Vil du gerne have en flad mave ?

I Pilates træner man bækkenbund, mavemuskler og rygmuskler. Der arbejdes med kropsholdning og kropsbevidsthed.
Timen fokuserer på velvære og afstresning og øvelserne udføres med kvalitet frem for kvantitet.
Pilates er træning som kan hjælpe dig med at forebygge rygskader og lindre og forhindre smerter i ryg og lænd.
Pilates er rettet mod alle uanset alder og køn.

Efter 10 gange træning kan du mærke forskellen
Efter 20 kan du se forskellen
Efter 30 har du en ny krop
Joseph Pilates

Grundprincipper:

Vejrtrækning
Aktivering af bækkenbund
Aktivering af TVA (tværgående mavemuskler)
Bækkenets stilling og bevægelse
Brystkassens stilling og bevægelse
Skulderbladets stilling og bevægelse
Hovedets stilling og bevægelse

MBL

Mave, balder og lår er fokusområder i denne time. Ved hjælp af elastikker, håndvægte m.m. laver vi øvelser til at stramme op og tone musklerne.

”Vi vil jo alle gerne have en flad mave”.

Bike

Bike er indoors-cykling også kaldet spinning, hvor vi cykler til musik.

Ved bike kan du forbedre konditionen, øge udholdenhed og forbrænde en masse kalorier.

Bike kræver spinning-sko, som du kan låne hos os.

Motionsboksning

Ved motionsboksning varmer vi op i ca. 10 minutter så vi får pulsen op. Efterfølgende træner vi med boksepude, sparringshandsker, vægte m.m. Vi vil også lave nogle øvelser med kroppens egen vægt.

Ved motionsboksning slår vi ikke på hinanden.
God konditionstræning.

Zumba

Zumba fitness er sjov og motiverende dans til latinamerikanske rytmer som salsa, reggaeton, samba, merengue m.fl.

Sjov og effektiv træning hvor vi forbrænder en masse kalorier og træner koordinationsevnen.

Yoga

Yoga 1 time

Timen indeholder:

Vejrtrækningsøvelser og opvarmning

Yoga udstræknings-øvelser

Afslapning

Yoga er for alle uanset alder og køn.